tirsdag den 14. september 2010

Living



Jeg tænkte at jeg ville fortælle lidt om min "kur"...

Den er ikke sådan ekstrem på nogen måde, rettere en livsstilsændring, som somme tider kan sættes i bero til fordel for druk eller almen hygge.
Det er ikke fordi jeg ønsker at tabe mange kg, men jeg ønsker at blive mere tilfreds med mit spejlbillede.
Jeg synes man får en naturlig form for selvtillid af at føle at der sker noget, men man bliver også glad og motiveret.
Disse ændringer har jeg foretaget i forhold til mine almindelige spisevaner:

Morgenmaden deles i to; starter med en smoothie eller en portion yoghurt.
Et par timer efter spiser jeg en lille bolle uden smør (men den mørke pålæg chokolade kan jeg altså ikke give afkald på!)

Så spiser jeg frokost ved en et-tiden; en lille portion, men dog nok til at man bliver mæt - jeg skal jo ikke sultes. Det man skal gøre er at spise langsomt og drikke en masse vand imens.
Så mætter maden meget bedre, man får ikke overspist og så er det i det hele taget bare sundere (har jeg hørt, haha!).

Ved fire-tiden spiser jeg så et mellemmåltid bestående af enten frugt, et stykke mørk chokolade eller noget andet sundt som gerne indeholder en del kulhydrater for det er der kroppen har brug for lidt ekstra energi.

Aftensmaden er selvfølgelig ligesom frokosten, må dog godt indeholder lidt flere kalorier. Det skal stadig spises langsomt og jeg prøver at holde den må én portion på en lille tallerken (det snyder hjernen at spise på små tallerkener). Det går tit lidt nemmere, hvis man portionsanretter så man ikke sidder og kigger på refill-skålen.

Pointen er at der ikke skal laves så meget om i kosten at det er ulideligt, men at alt er med måde og at det skal nydes.
Derudover dyrker jeg selvfølgelig motion, hveranden dag når det går som du skal.
Faktisk er min træning ikke særlig målrettet, så det bliver oftest bare noget med, at jeg tonser en 400-500 kalorier på crosseren eller cyklen og derefter tager jeg noget random styrketræning.
Derfor har jeg bestilt en tid hos en træningsvejleder i næste uge, så det håber jeg kan hjælpe med at få lidt struktur på træningen.

Det går umiddelbart godt nok, men den var lidt på standby i weekenden.
Jeg er nu fuld i gang igen og det føles i hvertfald godt specielt det med at man ikke er så bombemæt.
Har egentlig ikke tænkt mig at følge vægt og mål, men indtilvidere er jeg glad ved det.

Ingen kommentarer: