onsdag den 13. oktober 2010

En slags kærlighed


Jeg har netop læst sidste side af En Slags Kærlighed med tårene trillende ned af kinderne.
Jeg er typen der kan blive opslugt af en bog, men sådan en følelsesmæssig rutsjebanetur som denne bog har ført mig igennem har jeg aldrig oplevet før.
Det ene øjeblik har jeg haft lyst til at kyle den ud af vinduet da jeg er blevet så harm over hovedpersonens gerninger, det andet øjeblik så ked over hovedpersonernes skæbne og et tredje øjeblik har jeg siddet med voldsomt kvalme af beskrivelserne af det frygtelige sygdomsforløb der beskrives i bogen.
En Slags Kærlighed er en hollandsk roman om et ungt par der rammes af sygdom;
Den unge, lækre kvinde Carmen får konstateret brystkræft og bogen fortælles ud fra Carmens monofobiske kæreste, Stijns, synsvinkel og det giver bogen det helt særlige twist for GUD hvor kan man hade ham indimellem.
Det bogen dog gør så godt det er at den gennemgående ALDRIG lægger fingre imellem; det er alle tanker også de "forbudte" eller "skammelige" tanker.
Ærlig - det er den i hvertfald og ligegyldig hvad, vil jeg anbefale alle at læse den om ikke man kan lide Stijns usympatiske udskejelser, så giver den et imponerende billede af Brystkræft og kræft i almindelighed som sygdom og hvordan sygdommen påvirker patienter og pårørende...

Læs den! jeg skal I hvertfald ind og låne 2'eren på biblioteket hurtigst muligt...

Ingen kommentarer: