torsdag den 18. november 2010

Berlin - the shopping part

Jeg fik faktisk ikke shoppet så vanvittigt meget i Berlin - helt utroligt faktisk, for jeg så da nogle ret fede ting, jeg er bare blevet lidt nærig, her på mine gamle dage, tror jeg.

Kurfürstendamm:
"Hovedgaden" om man vil, som de fleste kender, med alle de store og kendte kæder, som H&M, COS, L'evis, VeroModa/Jack&Jones osv osv. men der er også en kæmpe toetagers skobutik, Görtz, med rigtig stort udvalg både til drenge og piger, de havde blandt andet en SATC kollektion af sko og accesorize som var ret cool.
For enden af Kurfürstendamm ligger det kendte KaDeWe, et meget gammelt og fint indkøbscenter, som er en oplevelse værd bare at gå rundt og kigge i. Specielt deres feinsmecker afdeling på øverste etage, hvor du kan finde alt slags chokolade, vin og sågar en f****** dyr flaske kildevand med swarovskisten på. I juletiden har de også noget af byens flotteste oppyntning, særligt deres lille Winter Wonderland i stueetagen.
Det var også i KaDeWe at jeg fandt den smukke French Connection kjole... (SUK!)




Kantstrasse:
Næsten parallelt med Kurfürstendamm ligger Kantstrasse, hvor vi fik den skønneste morgenmad, som tidligere beskrevet.
Denne gade var fyldt med fede møbelforretninger, samt et større indkøbscenter med design, bl.a. Kartell.
Jeg købt selv et smukt sølvfad til 19 euro i en butik der hed Rahaus, som var total nice og ret stor og inspirerende.

I og omkring Hackescher Höfe:
Lige når man står af på S-bahn stationen Hackescher Markt skråner man over en lille plads, med en masse restauranter (som forøvrigt også har udendørsbetjening) samt en lille boghandel, Das Buch og en hel masse andet. Herefter kan man kigge over på Hackescher Markt, men når man går over vejen er det også værd at tage et kig ligeud og til højre (hvis man kan undgå det xD). Her ligger nemlig tre skønne forretninger - efter min mening.
Den første er Muji; en kinesisk (eller japansk?) forretning med både tøj og bolig ting. De havde nogle fede og lidt anderledes ting, men jeg købte det som jeg selvfølgelig synes var mest interessant, nemlig et smykkeskrin i akryl, som jeg har ønsket mig længe.
Man kunne vælge vildt mange forskellige størrelser og typer og de havde også makeupopbevaring, bladholdere osv. til en helt rimelig pose penge.
Ved siden af den ligger den skøreste forretning, bare se deres facade:
De havde de underligste oppustelige plastikjuletræer hængende og stående overalt og så havde de bare alt det man ikke vidste man manglede. Her er et par billeder mere:



Butikken ved siden af Dom er faktisk også super fin, de har tasker, punge og smykker!

Inde i selve Hackescher Höfe synes jeg ikke der var voldsomt meget at komme efter og det skuffede mig lidt.
I en af gårdene, en af dem på vej ud, lå dog en fin lille smykkeforretning, samt en MAC store og en fin H&M.
Ud i gennem denne port kommer man ud på Rosenthaler Strasse og i nr. 46 ligger en dejlig skoforretning, uhm; Buffalo London - nogen kender den måske?
Jeg købte i hvertfald de perfekte sorte basisstiletter, som jeg har ledt efter i en krig!
Og endelig i skind, til en pris der var til at overkomme.
Det er i hvertfald helt klart en butik jeg kan anbefale for skofanatikere som mig!


Kastanienalle:
Hvis man vil se lidt andet, så skal man helt klart tage over til Prenzlauer Berg.
Super fedt område, men det har de fleste nok hørt eller set. Det er også her Mauerpark ligger, hvor der er loppemarked om søndagen - dog i udkanten.
jeg kan egentlig ikke nævne nogen specifikke butikker, men der var i hvert fald en helt masse af dem og særligt en masse t-shirt forretninger - både med en masse skrammel, men også et par enkelte fede.
Gaderne omkring Eberswalder Str. stationen er også rigtig fede.


Det var det for denne gang, der er sikkert tusinde andre steder også og I må meget gerne kommentere med endnu flere tips, for det er helt sikkert ikke sidste gang vi tager til Berlin!

Ingen kommentarer: