søndag den 16. januar 2011

Quesadillas




Vi fik herlige Quesadillas til aftensmad i dag, det skulle være nemt og hurtigt og så smager de altså herre godt!
Jeg husker desværre ikke hvor opskriften er fra, men jeg ved at den er fundet et sted i blogland, jeg elsker nemlig at gå på jagt efter gode opskrifter i blogland.
Men her er den altså (og så må I lige smide en kommentar, hvis I ved hvor den er fra, så jeg kan lave en ordentlig henvisning):

Quesadillas for 2 personer:

2 store håndfulde frisk spinat (jeg brugte frosset, hakket spinat og det blev fint!)
4 fuldkorns tortilla
250 g. revet cheddar
200 g. salsa

Tilbehør:
Blandet salat
Guacamole (der findes masser af opskrifter på nettet)

Skyl og nip spinaten. Tør den i et rent viskestykke eller i en salatslynge.
Smør de fire pandekager med et tundt lag salsa- helt ud til kanten.
Fordel halvdelen af osten på 2 af pandekagerne. Sørg også her for at komme helt ud til kanten.
Fordel spinaten ovenpå og så resten af osten.
Kom de 2 andre pandekager ovenpå- med salsaen nedad og pres dem lidt sammen.
Varm en smule olivenolie på en pande og kom den første quesadilla på.
Steg den sprød på hver side i et par minutter. Pres den let sammen med en palet undervejs, så siderne kommer til at hænge godt sammen.
Dæk den første quesadilla til, mens du steger den anden.
Skæres i 4 stykker og serveres varme.

Ingen kommentarer: