mandag den 5. juli 2010

London

Her er et kort review af min Londontur, den ene dag jeg er hjemme. (Man føler sig lidt rich kid, altså!)

Vi var der jo kun i tre dage og vi havde valgt at dele turen sådan op at fredag var afsat til shopping, fordi at så kunne de alt for store folkemængder på Oxford street undgås, da britterne jo er på arbejde fredag.
Vi tog derfor tidligt ud, startede på Oxford street med at gennemtrevle den ene high street butik efter den anden. Topshop var det vildeste. Den var kæmpestor og jeg kunne nærmest ikke overskue det, var nød til at gå langs væggen for at finde ud af hvor jeg havde været og hvor jeg ikke havde været...
River Island var klart min favo, hvor jeg bl.a. tilfældigt stødte ind i det fine anker, jeg tidligere har blogget om:



Der var også udsalg i London, så jeg fik selvfølgelig en masse gode priser på mine ting (og dermed kunne jeg købe mere... haha.)
Jeg var også så heldig at finde de stiletter fra Mango jeg havde set i helsingborg. Og så endda til kun 21.99 pund (!!!). Det var ikke de eneste sko jeg fik - jeg endte med at komme hjem med fire par: (de sidste var nogle lave converse...)

f.v: Mango - River Island - Aldo

Jeg kom også forbi Laudree's londonafdeling og fik prøvet deres meget lækre macarons.

Fordi Oxford Street er så kæmpe og har så mange butikker, blev det ikke til meget andet shopping end der og Regent Street.

Kjole: Zara - Cluch/pung: Pieces - Halskæde: River Island

Næste dag var ren sightseeing, eller så kun også næsten, for jeg snuppede lige et par sandaler og en bikini med fra River Island den dag også... (hæhæ)

Tredje og sidste dag besøgte vi Camden og Camden Lock markedet, som var super sjovt og helt anderledes ind at være inde i selve London City. Der var punkere, indere, kinesere og små boder overalt. Det var virkelig et besøg værd, specielt hvis man er på jagt efter fede t-shirts og halskæder. Her var også en del lækkert vintage.

Efter det besluttede vi for at tage ud til Notting Hill for at prøve om vi kunne finde den berømte blå dør fra filmen. Vi spurgte os lidt ad, men så vidt vi kunne forstå eksisterede den ikke rigtig mere og de kunne i hvert fald ikke forklare hvor den skulle have ligget...
Til gengæld var det et super hyggeligt kvarter, helt anderledes end Camden, men meget charmerende med pastelfarvede huse og en masse hyggelige butikker - super meget fedt vintage også!


Derfra måtte vi tage til lufthavnen. Det var en super fed tur og jeg fik virkelig gjort al den shopping jeg havde hungret efter, så jeg er rigtig glad og endnu bedre, nu skal jeg på kærestetur i Barcelona i en uge, jeg glæder mig meget, men håber bare ikke at jeg bliver en stegt lobster! (:

Ja, kort blev det godt nok ikke, men jeg håber I kunne lide det ! Fortsat god sommer...

Ingen kommentarer: