mandag den 18. oktober 2010

The Social Network



Lørdag aften var jeg med kæresten inde og se den meget omtalte Facebook-film; the Social Experiment.
Det var selvfølgelig kæresten der havde udtrykt ønske om at se filmen og da jeg efterhånden har slæbt ham med ind og se en del kærlighedsfilm, tænkte jeg at nu måtte jeg hellere give efter for hans ønske her.
Ej, det er selvfølgelig ikke 100% sandt, da der findes nogen film som man bare skal se - uanset om man tror at det er noget for én eller ej.

Nå, tilbage til filmen som faktisk var overraskende god, men heller ikke sådan helt lige til, for det var meget en snakkefilm... Der var ekstremt mange gange hvor man bare sad og mistede tråden totalt, når han sidder og snakker i scripts, koder, servere osv. Men det var ligesom en del af det at vise et billede af en hyperintelligent, næsten autistisk, ung mand.
Filmen er god og ikke langtrukken og kedelig som jeg havde frygtet. Man skal hænge på, men det sjove ved den film er at Facebook-fænomenet er noget vi alle kender til og det er faktisk rigtig sjovt at få fortalt historien om, hvordan det startede og hvordan Mark Zuckerberg formåede at udbrede denne gratistjeneste til en globalt fænomen som utrolig mange mennesker er blevet afhængige af i deres hverdag.
Jeg ville nok give den 5 ud af 6 stjerner med en klar opfordring til at tage ind og se den.

Ingen kommentarer: