tirsdag den 4. januar 2011

Hairstyle - Gossip Girl


Inspireret af ovenstående, fantastiske Blake Lively (ganske vidst forklædt som Serena van der Woodsen), har jeg de sidste par uger prøvet kræfter med en ny frisure.
Før i tiden var jeg altid god til sjældent at have den samme frisure og jeg stod gerne op et kvarter før for at flette og gøre ved.
Denne frisure er dog enormt nem, rigtig god til arbejde (da håret kommer væk fra ansigtet) og lidt anderledes at se på.




Det er en meget simpel trin-for-trin frisure:

1. Man starter med at lave en høj stram hestehale. Man kan evt. rede håret tilbage med lidt voks eller  hårspray, jeg bruger ofte en hårbøjle.

2. En lille tot tages fra og tages væk fra hovedet med en klemme eller noget, den skal bruges til sidst.

3. Det resterende hår i hestehalen deles op i to og begge dele flettes til to lige store fletninger, begge fæstnes med en hårelastisk og snoes derefter rundt om hindanden og samles med en elsastik.

4. Den lille tot snoes og køres derefter slutvist rundt om fletningerne nedaf og fæstnes i samme elastik.

DONE! jeg håber I forstod min lille guide og at det kunne give lidt inspiration.
Det er selvfølgelig svært at få standarten op på Blakes niveau, men jeg synes egentlig den er ret fin.

1 kommentar:

Ditte sagde ...

Det har du gjort godt! Jeg kan godt huske afsnittet hvor Serena har sat håret sådan, og har længe undret mig over hvordan man gjorde, så tusind tak for instruktionen :)