tirsdag den 21. juni 2011

Pardon my french (toast)


Okay, virkelig cheesy overskrift, men French toast er altså bare min absolut ynglingsspise om morgenen og jeg kunne ikke dy mig for at lave to i går morges, selvom det ikke ligefrem er det allermest sunde og nærende.
Det er vildt nemt at lave:

1 æg til ca. halvandet stykke brød (med lidt god vilje to) slås ud i en dyb tallerken.
Noget brød - f.eks. toastbrød eller daggammelt franskbrød, puttes ned i ægget.
Det er meningen at brødet skal være gennemvædet af æg. Det kan være lidt svært at vide hvor lang tid, der går, men man må prøve sig lidt frem...
Derefter steges det "våde" brød på en pande i lidt smør, eller som jeg gjorde; i lidt kokosolie og serveres med sirup og evt. lidt rørsukker.
Jeg tror nok at den originale opskrift er med et tyndt lag kanel drysset på brødet, men det kan man selv finde ud af om man er til jo ;) 
Voila!

Ingen kommentarer: